נחשף: מכתבו הציבורי האחרון של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

נתי קאליש No Comments on נחשף: מכתבו הציבורי האחרון של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

מכתבו הציבורי האחרון של מרן ראש הישיבה רשכבה"ג הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל נחשף. על המכתב חתם מרן ראש הישיבה זצוק"ל, לאחר אסיפה שנערכה בביתו בה הוצגה תכנית מהפכנית שתרחיב את הקהילה החרדית בנתיבות עם מאות משפחות אברכים בשלב הראשון, ולכ-1,500 משפחות נוספות בשלב השני

10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"חודש סיון תשפ"ג". כך נכתב בראש המכתב שפורסם היום לראשונה ונחתם ימים ספורים קודם הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל. מבחינת העוסקים במלאכה, ראשי ישיבות ומרביצי תורה דגולים, אך טבעי זה שמכתבו האחרון של מרן זצוק"ל, יעסוק בהקמת קריה חדשה בישראל, ובהרחבת גבולות הקדושה, משימה אותה לקח על עצמו בחיי חיותו, להפריח את השממה ולהרבות חיילים לתורה.

"כבר נודע בשער בת רבים יקרת מעלת הקהילה הקד' בעיר נתיבות שבדרום אשר יסודה גדולי עולם ובראשם ידידי הגאון הגדול רבי יששכר מאיר זצ"ל וגיסי הגאון הגדול רבי ראובן יוסף גרשונוביץ זצ"ל", כותב מרן במכתבו, "תחילתה על ידי בני וגידולי ישיבת הנגב, ובמשך השנים נוספו עליהם ציבור גדול של בני תורה מופלגים, ונפתחו מוסדות תורה וחסד רבים מאוד, תחת הנהגת ראש הישיבה הגאון רבי אריה לוי שליט"א ורב הקהילה הגאון רבי שמואל מונטג שליט"א, וזה רבות בשנים שאני מכיר את הקהילה מקרוב שהיא במעלה מיוחדת בתורה ויראת שמים, ודרכם וכל הליכותיהם לשם ולתפארת".

"ועתה נתעוררו כמה ממחזיקי התורה שבדור להרחיב גבולותיה על ידי בניית שכונה חדשה בשם 'בית הלוי' ולהביא לתוכה מאות אברכים צעירים מבני התורה סלתה ושמנה של הישיבות הקדושות על ידי מתן סיוע ועזרה גדולה בקניית הדירות הנבנות מתחילתן באופן מיוחד המותאם לצרכי ציבור בני התורה, ובניית מוסדות תורה וחינוך כפי הנצרך, מתוך מטרה להרחיב את גבולות הקודש בקהילה ולאכלס בה עוד כאלף וחמש מאות משפחות בני תורה, ולעשותה למקור השפעה של תורה ויראה לכל הדרום".

המכתב:

ומסיים מרן זצוק"ל: "ברכותי שחפץ השם בידם יצלח וכל הבאים לדור במקום תורה הנפלא הזה יראו ברכה בגידול כל צאצאיהם לירא"ש טהורה מתוך בריאות ונחת, וכל העוסקים בדבר נפלא הזה יראו ברכה בעמלם וזכות הציבור מסייעתם".

"אבן נגולה מעל לבנו" משחזרים מי שזכו להיות נוכחים בחדר, ראש ישיבת 'שכר שכיר' וחבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי אריה לוי שליט"א, המרא דאתרא של הקהילה התורנית בנתיבות, הגאון רבי שמואל מונטג שליט"א, ראש כולל 'תפארת דוד' מראשי ישיבת פוניבז' הגאון רבי דוד מילר שליט"א והרה"ג הרב אהרן אסייג, מראשי הקהילה החרדית בנתיבות, "מרן זצוק"ל, אשר אחריות הדור מונחת על כתפיו, נתן לנו "אור ירוק" לצאת לדרך" אמרו.

במשך דקות ארוכות, שח מרן זצוק"ל על היכרותו עם העיר נתיבות, וסיפר שהיה מגיע במשך מספר שנים בכל חודש לעיר, וזכה להכיר את האברכים הנפלאים המתגוררים שם. נאמן ביתו הרב מרדכי פלאי שליט"א אף שאל את מרן "אולי הראש ישיבה יבוא לבקר בנתיבות?" ומרן זצוק"ל השיב בחיוכו הנודע.

במסגרת המיזם שהוצג בפגישה במעונו של ראש הישיבה זצוק"ל ונועד להעלות את נתיבות על מפת הנדל"ן החרדי ולהפוך אותה לבשורה הבאה של פתרון למצוקת הדיור החרדי, תורחב הקהילה התורנית בנתיבות, בעוד 1,500 משפחות אברכים בתוך שנים ספורות. בשלב הראשון של הפרוייקט, יצטרפו לקהילה התורנית בנתיבות כ-200 משפחות איכותיות ראשונות מבוגרי הישיבות החשובות בציבור הליטאי, שיזכו גם למעטפת כלכלית תומכת הכוללת מענקים, הלוואות, כולל וסידור תעסוקה לנשים.

"זוהי בשורה של ממש עבור חתנים ואברכים צעירים – דור העתיד של הציבור החרדי ועילית בני הישיבות – שאינם מוכנים להתפשר על חיי קהילה תורנית איכותית, תוך הוצאה כלכלית המתאימה לכל כיס, ובשילוב איכות חיים אמיתית של דירה רחבת ידיים בעיר שיש בה הכל", מסכמים ראשי הקהילה התורנית בנתיבות שנכחו בפגישה ומבטיחים כי כבר בימים הקרובים יפורסמו פרטים נוספים על התכנית המהפכנית.



0 תגובות